Motorkleding: alles wat je moet weten

Motorkleding: alles wat je moet weten

Wanneer je met je motor rijdt, is het belangrijk om jezelf voldoende te beschermen. Dit start bij het dragen van de gepaste kledij. 

Uit ervaring weten we dat het niet altijd even eenvoudig is om te achterhalen wat nu juist de geschikte motorkledij is voor jezelf. In deze blog maken we je wegwijs doorheen de verschillende soorten kleding en wat de beste bescherming biedt in bepaalde situaties.

Moet het comfortabel of praktisch zijn?

Hetgeen waar veel mensen zich aan mispakken is dat motorkleding niet alleen praktisch moet zijn en bescherming moet bieden, maar dat het ook comfortabel moet zitten. Wanneer je motorkledij niet comfortabel zit, is dat juist heel gevaarlijk. Op een motor ben je nu eenmaal heel kwetsbaar.

Om een goede middenweg te vinden tussen het comfortabele en het beschermende dien je te kijken naar de maat, je lichaamsbouw en het materiaal waaruit de kledij bestaat.

Leren motorkleding

Wanneer je kiest voor een leren motorpak, dan is het belangrijk dat dit heel strak zit. Wanneer je iets van leer draagt, mag daar geen speling tussen zitten. Dat kan heel erge gevolgen hebben wanneer je zou vallen met je motor.

Daarnaast is het ook belangrijk om zeker en vast goed na te kijken of alle protectoren op de juiste plaats zitten. 

Motorkledij van textiel

Textiel hoeft veel minder strak te zitten dan leer. Bij textiel heb je voldoende speling om eventueel nog thermisch ondergoed te dragen voor extra warmte.

De tijd van het jaar waarin je gaat rijden met de motor is dus ook belangrijk. Textiel dragen motorrijders bijna altijd in de winter omwille van de koude. In de zomer opteren de meeste voor een leren pak.

Types motorhelm voor tijdens het rijden

Nu je je motorkleding hebt gekozen, is het belangrijk om een goede helm te hebben. Er bestaan heel wat verschillende types helm, maar we helpen je met het kiezen van eentje die aansluit bij wat jij nodig hebt.

Open helm

Dit is de simpelste helm van allemaal. Deze helm beschermt alleen je schedel en wordt meestal gedragen door zondagsrijders op bijvoorbeeld een Vespa. 

Systeemhelm

Een systeemhelm is de multifunctionele helm. Het biedt de bescherming van een integraalhelm, maar je kan genieten van de openheid van een open helm want bij een systeemhelm heb je de mogelijkheid om het kinstuk omhoog te klappen voor meer vrijheid. 

Integraalhelm

Dit type helm biedt de meeste bescherming. Je volledige gezicht is beschermd. Dit type helm wordt meestal gebruikt door motorrijders die heel veel rijden.

Een motor tunen: populaire modificaties

Een motor tunen: populaire modificaties

Meer vermogen uit uw motor persen hoeft niet overdreven ingewikkeld of superduur te zijn.

Als u meer vermogen uit uw motorfiets wilt wringen, is er geen tekort aan methoden om de daad bij het woord te voegen. Het probleem is dat ze meestal dat ene ding vereisen waar je een tekort aan hebt: harde cash. Het goede nieuws is dat er manieren zijn om dat te omzeilen, en vaak kan het verkrijgen van de juiste onderdelen om op de juiste manier op uw bestaande machine te werken u naar het beloofde land van prestaties brengen zonder een tweede hypotheek te nemen. Hier kijken we naar de aanpassingen die u kunt doen zonder dat u een bankrekening van Daddy Warbucks of een monteursvaardigheid nodig hebt.

Zie uw motor als een grote luchtpomp met steeds terugkerende verbrandingen die zuurstof aanzuigen en weer uitdrijven, wat altijd zo belangrijk is. Als je methoden vindt om grotere hoeveelheden lucht in en uit je motor te pompen, verhoog je de pk’s en het koppel. Laten we eens kijken naar enkele van de meest populaire bolt-on mods, en wat voor soort winsten die u kunt verwachten.

Screamin ‘Eagle kit gebruikt om meer lucht in de motor.

Verplaatsen van meer lucht in de motor is een van uw gemakkelijkste en goedkoopste manieren van ontkurken power.

Verhoog uw luchtinlaat

Uw motorfiets voorraad inlaat sanitair is meestal vrij wurgen, dus het verminderen van de beperking gaat een lange weg in de richting van het helpen van verbranding. Zelfs een vrijer stromend filter helpt, en het vergroten van de oppervlakte van de luchtinlaat kan het totale volume ook vergroten; het is een van de goedkoopste en gemakkelijkste manieren om het vermogen op te pompen.

Wees je er echter van bewust dat sommige kits de hele airbox verwijderen en de filters aan de elementen blootstellen, dus kies de juiste kit voor jouw toepassing. Wees je er ook van bewust dat deze modificatie alleen ook een verhoogd brandstofverbruik kan betekenen (het resultaat van het verdunde luchtmengsel), dus je zult je carburateur moeten aanpassen of je brandstofinjectie dienovereenkomstig moeten afstellen.

Bolt-on pijpen toe te voegen macht, minder gewicht en ziet er beter uit dan uw saaie stocker.

Pijpen zijn waarschijnlijk de meest voorkomende bolt-on omdat ze vermogen toe te voegen, minder gewicht en ziet er beter uit dan uw saaie stocker.

Uitlaat upgraden

Deze modificatie gaat meestal hand in hand met onze eerste suggestie. Omdat hij moet voldoen aan de veranderende emissie-eisen en de kosten laag moeten worden gehouden, komt het vermogen van het uitlaatspruitstuk om de lucht efficiënt te verplaatsen in het gedrang. Dat maakt aftermarket uitlaatsystemen een goede plek om extra pk’s te vinden en het koppel te verhogen.

Tip: https://www.carstyle.nl/uitlaat.html

U zult waarschijnlijk winnen prestaties recht uit de poort, omdat een aftermarket-eenheid lichter is, maar het zal ook uitlaatgassen verdrijven efficiënter, zodat uw motor zal beter ademen ook. Over het algemeen levert een 2-into-1 pijp (zie hierboven) je het meeste bruikbare vermogen op, vooral in de onderste helft van de powerband waar 90 procent van de motorrijders het grootste deel van hun tijd doorbrengen. Ze zijn ook stiller, als dat belangrijk is. Uitlaten vervangen is waarschijnlijk de populairste montage-aanpassing, omdat ze meer vermogen en koppel leveren, er meestal beter uitzien en je motor een betere soundtrack geven. (Volledige systemen zijn de beste optie en moeten speciaal voor jouw motor gemaakt worden. Slip-ons voegen wel wat vermogen toe, maar meestal alleen aan de onderkant).

Uw basis EFI-systeem kan krijgen overweldigd door verhoogde inname of uitlaat mods dus zorg ervoor dat u brandstof levering opnieuw afstemmen met de luchtstroom, hetzij met een re-flash of via aftermarket tuner.

 

15 Populairste motors voor import

15 Populairste motors voor import

Het enige wat alle motorclubs boven alles verenigt, is de liefde voor motoren. Niet alleen waarderen de leden van motorclubs de schoonheid en vrijheid die motorfietsen bieden, maar vaker wel dan niet weten ze er ook alles van. En in de loop der jaren is het een gewoonte, of meer een traditie, geworden voor motorclubs om hun eenheid te tonen door middel van de uniformiteit van het type motorfiets waarop ze rijden. Het is dus niet ongewoon dat motorclubs gebaseerd zijn op één merk motorfiets. Aangezien motors nogal eens duur kunnen zijn in de Benelux wordt er steeds meer geïmporteerd uit het buitenland. Dit kan o.a. via specialisten zoals Easy Import.

Van je sputterende behendige motorfietsen tot de meer subtiele klassiekers, er is een motor voor iedereen en elke club. En hoewel we misschien niet veel over ze weten, gezien het niveau van geheimhouding waarin motorclubs opereren, of ze zelfs maar vertrouwen, vertrouwen we zeker op hun smaak in motoren. Dus, hier zijn enkele van de meest populaire motorfietsen waarop clubleden verkiezen te rijden.

Triumph Tiger

Triumph is een icoon van prestaties geweest in het Verenigd Koninkrijk, vooral met modellen zoals de Triumph Tiger. Van deze motor zijn zowel weggerichte als off-road modellen te vinden, waardoor het nog meer een gewilde motor is. Als motorfiets met een cilinderinhoud van minimaal 800 cc en een topsnelheid van 125 km/u is het niet moeilijk te begrijpen waarom deze motor alleen al in het VK meer dan 18.000 keer is verkocht.

Deze Britse schoonheid wordt bewonderd door zowel old- als new school rijders omdat de fabrikant verschillende modellen aanbiedt, sommige met een meer klassieke uitstraling. De motor is het populairst in zijn land van herkomst en veel motorclubs hebben de Triumph Tiger geadopteerd als hun clubmotor.

Met motoren als de Fury en Phantom is het duidelijk waarom Honda geliefd is bij veel mensen over de hele wereld. Deze elegant ontworpen, minimalistisch ogende motorfiets domineerde de markt bij zijn introductie.

Gezien het feit dat dit een 470-cc motorfiets is, wordt hij niet beschouwd als een snelle motorfiets in vergelijking met zijn Cruiser-concurrenten, maar het comfort, de motorprestaties en het strakke design van de Rebel maken het tegenwoordig een favoriete keuze voor veel motorrijders.

BMW R NineT

BMW heeft een geweldige job gedaan met het produceren van zowel kwaliteitsauto’s als -motorfietsen. Iets waar veel andere autofabrikanten niet toe in staat zijn geweest. Waarschijnlijk één van hun meest trotse creaties is de R NineT familie.

Deze 1170-cc schoonheid van een motorfiets is in staat om 125 mph te halen en staat bekend om zijn duurzaamheid en geweldige prestaties, iets wat de motorfiets optimaal heeft gemaakt voor lange reizen aan een behoorlijke snelheid.

Kawasaki Ninja

Je kunt gerust zeggen dat de Ninja-serie een van de meest succesvolle producties is die Kawasaki tot nu toe heeft gehad. De serie omvat motoren zoals de Ninja 650R. Met een topsnelheid van 124 mph en 52 pk bij 8.500 tpm wordt het duidelijk waarom de 650-cc motor door velen wordt begeerd.

 

Van snelheidsclubs tot de typische cruiser-clubs, je vindt bijna overal wel een Kawasaki motorclub. De motor wordt ook sterk geassocieerd met straatraces, vooral in de Aziatische regio waar de Kawasaki veel welverdiende populariteit heeft verworven.

Ducati Scrambler

Bekend om hun Desmo motoren, heeft Ducati naam gemaakt door als eerste motorfietsfabrikant in 1956 met succes desmodromische kleppen te implementeren in hun motorfietsen, waarmee ze meerdere overwinningen wisten te behalen in de competitieve racescene.

Ze gebruiken deze technologie nog steeds, en met een motorfiets als de Ducati Scrambler is het duidelijk hoe succesvol het is. Deze 800-cc motor haalt 120 mph met 72 pk bij 8,250 rpm en is een van Ducati’s best verkochte motorfietsen geworden.

Suzuki Dl1000 V-Storm

Suzuki is een van de meest prominente namen in de motorfiets wereld, en een van de motoren die hun verkoop aanvoert is de Dl1000 V-Storm. De motorfiets wordt geleverd tegen een zeer redelijke prijs en levert verbazingwekkende prestaties op vrijwel elk terrein, terwijl hij er nog steeds uitziet als een motorfiets waarmee je een cruise zou kunnen maken.

Gezien de aard van deze 1000-cc motorfiets, en zijn vermogen om elk moeilijk terrein uit te dagen met een topsnelheid van 125 mph, heeft hij internationaal aan populariteit gewonnen en is hij een topkeuze geworden voor veel off-road motorclubs.

Elektrische scooters: reviews

Elektrische scooters: reviews

Heb jij al een elektrische scooter of ben je aan het twijfelen of je er eentje zou moeten aanschaffen? In dit artikel vertellen we over reviews en gebruikerservaringen. Lees dus snel verder, dan kun je bepalen of het verstandig is om er zelf eentje te kopen.
Wat zijn de voordelen van elektrische scooters?
Het is natuurlijk heerlijk om pak ‘m beet 1.000 kilometer te kunnen rijden voor nog geen tientje aan stroomkosten. Elektrische scooters trekken snel op, je kunt bij elk stopcontact ‘tanken’, ze produceren bijna geen geluid en zijn erg praktisch. Ze zijn ook heel gebruiksvriendelijk, je draait de sleutel om en daar ga je. Omdat een elektrische scooter weinig bewegende onderdelen heeft, heb je heel weinig onderhoudskosten. Kortom, er zijn voordelen genoeg.

Tip: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-scooter/
De prijs van een elektrische scooter
Een nadeel van elektrische scooters is de prijs. Ze zijn niet goedkoop al zit er veel verschil tussen de verschillende aanbieders. De instapmodellen kun je kopen vanaf een bedrag van rond de 1.000 euro. Ze zijn echter ook voor bedrag van rond de 7.500 euro te koop. Een gigantisch verschil dus, en duurder is niet altijd beslist beter.
Wat vinden de gebruikers eigenlijk?
Volgens veel gebruikers valt de actieradius van de meeste scooters nogal tegen. Met sommige scooters kom je niet verder dan een kilometer of 30. De beter scorende modellen komen tot ongeveer 75 tot soms 100 kilometer. Ook daar zitten dus grote verschillen tussen de verschillende merken en modellen.
De duurdere scooters bieden meestal wel meer comfort en meer ruimte voor een bijrijder. De bergruimte is weer een ander verhaal. Bij de ene scooter kun je gemakkelijk je helm opbergen onder het zadel, bij de andere scooter passen je handschoenen er nauwelijks in. De kleinere modellen zijn gemakkelijker te hanteren dan de grotere, maar die bieden dan weer weinig comfort voor grotere berijders. Verder moet je letten op het maximaal toelaatbare gewicht. Bij sommige scooters is dat maar 140 kilo. Dan ben je dus met een bijrijder al snel te zwaar.
Sommige gebruikers zijn niet zo tevreden over het vasthouden van de snelheid. Het kan in sommige gevallen gevaarlijk zijn als je scooter ongewild snelheid mindert, maar irritant is het zonder meer. Er blijkt ook veel verschil te zitten in de remweg. Dit is een belangrijk punt om te overwegen, want hoe korter de remweg, hoe veiliger het uiteraard is.

Uitgelicht: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-driewielers/
Conclusie
Laat je goed voorlichten als je een elektrische scooter wilt kopen en vergelijk zelf de verschillende aanbieders en modellen. Check ook de reviews online. Duurder is niet altijd beter; er zijn genoeg betaalbare modellen die weinig onderdoen voor hun duurdere tegenhangers. Kijk in ieder geval altijd goed wat voor jou het belangrijkste is, en kies de elektrische scooter die bij je past!

Verschillende soorten motorfietsen: sportfietsen en dual-sportfietsen

Ben je verschillende soorten motorfietsen aan het bekijken? Ik zal een kort overzicht geven van de verschillen tussen de motoren in de categorie sportieve motorfietsen. Elke soort motorfiets is gebouwd voor verschillende doeleinden en is in staat tot totaal verschillende dingen volgens zijn ontwerp. Er zijn twee fietsen die ik zal dekken. Er is een sportfiets en een dual-sportfiets.

Deze fiets heeft de toepasselijke naam gekregen zoals hij wordt gebruikt voor de sport. Sportfietsen staan ​​bekend om hun acceleratie en snelheid. Ze staan ​​ook bekend om hun rem- en manoeuvreervermogen, vooral in bochten. Deze fietsen missen vaak het comfort van andere motorfietsen. Het zijn meestal benzineslurpers die niet de meest milieuvriendelijke zijn. Sportfietsen hebben een zeer krachtige motor die rust in het lichtgewicht frame. Viercilinder-in-lijn motoren (vier-in-lijn motor) zijn de typische motor voor deze categorie fietsen. V-Twin-motoren hebben zich ook populair getoond in deze motorcategorie. Deze fietsen zijn gebouwd en ontworpen voor snelheid. Hun carrosserie, ophanging en het remsysteem zijn allemaal gebouwd voor prestaties.

Sportfietsen hebben hoge voetsteunen die de benen van de berijder dichter en hoger op het lichaam plaatsen. Wanneer de benen hoger zijn, kunnen rijders bochten nemen terwijl ze de grond vrijmaken. De berijder wordt met zijn lichaam gepositioneerd waardoor het zwaartepunt naar de voorkant van de fiets verschuift. De armen van de berijder zijn voor het lichaam met uitgestrekte armen die in het stuur leunen. Hierdoor kan de rijder de wind zodanig raken dat zijn snelheid niet wordt belemmerd, in tegenstelling tot de wind die zijn borst raakt.

Dit zijn leuke fietsen. Ze staan ​​liefkozend bekend als kruisraketten en ze zien eruit alsof ze vrij snel bewegen. Zoals ik al eerder zei, deze fietsen zijn erg snel en geweldig om te racen. Er zijn veel nationale en internationale wedstrijden die door deze fietsen erg populair zijn gemaakt.

 

Wat zijn de meest populaire sportfietsen?

Als u onlangs heeft overwogen om een ​​sportfiets te kopen, heeft u zich waarschijnlijk afgevraagd wat de meest populaire sportfietsen zijn. In zeer eenvoudige bewoordingen zijn de meest populaire voornamelijk Japanse, met Honda, Suzuki, Kawasaki en Yamaha als toonaangevende merken. Buiten Japan zijn andere populaire merken Ducati in Italië en Triumph in Groot-Brittannië.

De populariteit van sportfietsen zelf is vrij eenvoudig, ze zijn felgekleurd en erg snel. In sommige tests bleken sommige merken even snel te zijn als productiesportwagens. Het is niet toevallig dat deze vaak kruisraketten worden genoemd. Mensen kiezen hun modellen vaak op basis van snelheid, behendigheid en prestaties.

Als u online kijkt, zullen verschillende beoordelingssites hun persoonlijke keuze van het model het beste merk sportmotor noemen. Hoewel de verkoop kan laten zien wat populair is, betekent dit niet noodzakelijk dat een bepaald model universeel als het beste wordt beschouwd. Voor elke recensie die positief is over een merk sportfiets is de kans groot dat je ook een site zult vinden die verklaart dat deze overschat is.

Een ander probleem is het budget. Hoewel sommige mensen hun model misschien beter noemen, is het misschien niet per se geschikt voor u en kunt u het zich misschien niet veroorloven. U moet echter beoordelingen controleren om de betrouwbaarheid van een goedkoper model te zien. Als het meer kapot gaat, is de goedkopere voorafprijs iets van een valse economie.

Er zijn verschillende soorten sportfietsen beschikbaar voor uw persoonlijke wensen. Een sportmotor voor beginners heeft een kleinere motor van 600 cc. Zoals de naam al doet vermoeden, is dit ideaal als dit uw eerste aankoop is. Populaire voorbeelden van dit type sportmotor zijn de Suzuki GS-500 en de Aprilia RXV550, dus als dit het soort model is dat u wilt, is het de moeite waard om er meer over te vragen.

Tips voor het kopen van motorfietsen voor beginners – Cruiser, Sport-Touring, Scooter, Dual-Sport of Sport-Bike

Met zoveel keuzes in motorfietsen, kan het een uitdaging zijn om uw eerste motorfiets te selecteren. Hier zijn enkele tips om u te helpen bij het selecteren van de juiste motorfiets voor u. Er zijn minstens acht verschillende motortypes (stijlen) motorfietsen: touring, sport-touring, standaard, sport-bike, scooter, dual-sport, dirt-bike en cruiser.

Veel nieuwe rijders beginnen hun zoektocht door naar Harley Davidson-motorfietsen te kijken. Maak deze fout niet. Hoewel cruisers extreem populair zijn, zijn ze niet per se de beste beginnersmotor. Ze zijn zwaar, luidruchtig, duur en meedogenloos (boordevol chroom) van kleine lekkages.

Toermotorfietsen zijn over het algemeen gebouwd voor lange afstanden. Voorbeelden zijn de populaire Honda Gold Wing en de BMW K1200. Deze motoren zijn zwaar, krachtig, duur en vereisen aanzienlijke vaardigheden om goed te werken. waardoor ze een slechte keuze zijn voor nieuwe motorrijders.

Sportfietsen (ook wel kruisraketten genoemd) zijn gebouwd voor snelheid, behendigheid en prestaties. Ze zijn lichtgewicht, felgekleurd en snel. Motorafmetingen voor sportmotoren variëren meestal van 600cc tot 1000cc. Zijn sportfietsen goede beginnersfietsen? Waarschijnlijk niet, tenzij je volwassen bent om de verleidingen van kracht, snelheid en behendigheid aan te kunnen.

De volgende motorfietsstijl is vrij eenvoudig te omschrijven. Crossmotoren zijn gemaakt om offroad te rijden. Loopvlakpatronen en ophangingscomponenten op crossmotoren zijn heel anders dan hun neven op straatfietsen.

Hoewel veel modellen koplampen en richtingaanwijzers hebben, zijn de meeste niet gemakkelijk geschikt voor interstate reizen. Als je gemakkelijk toegang hebt tot onverharde wegen of andere offroad-gebieden, is een crossmotor een goede beginnersmotor.

Heeft u geen gemakkelijke toegang tot offroad-gebieden? Overweeg een motorfiets met twee sporten. Deze fietsen zijn gemaakt voor gematigde offroad-omstandigheden en zijn geschikt voor snelwegsnelheden. Een soort compromis, ze presteren niet zo goed op de weg als op straatfietsen, noch offroad- en crossmotoren.